Jak się dobrze odżywiać przed i po półmaratonie

Półmaraton trwa od 1 - 3 godzin, biegacze mają do pokonania 21,1 km. Jest to duży wysiłek dla organizmu, który potrzebuje wystarczającej ilości energii i odpowiedniego nawodnienia podczas biegu. Nie jest to maraton, do którego powinniśmy się żywieniowo przygotować przez kilka dni, przy półmaratonie wystarczy zwrócić uwagę na dzień poprzedzający start, nie zapominając o zasadach... Czytaj dalej →

Reklamy

Kasza bulgur z warzywami i hummusem

Obiad w 10 minut? Kasza bulgur ma tą zaletę, że nie musimy jej gotować, wystarczy zalać ją wrzątkiem i odstawić na 10 minut do całkowitego wchłonięcia wody. Kasza bulgur jest otrzymywana z ziaren pszenicy durum. Produkty otrzymywane z pszenicy durum są zdecydowanie zdrowsze niż te na bazie zwykłej pszenicy, zawierają więcej skladników mineralnych i witamin.... Czytaj dalej →

Pieczone warzywa z chipsami z jarmużu

Czasem im prostszy przepis, tym lepszy 🙂 Przygotowałam pieczoną marchew, korzeń pietruszki i dynię, z pieczonymi liśćmi jarmużu. Pyszny lunch/obiad, który zajmie Tobie 20 minut 🙂 składniki: marchew - sztuka korzeń pietruszki - sztuka liście jarmużu - garść dynia - 1/4 sztuki cynamon słodka papryka mielona chilli mielona kolendra oliwa z oliwek - łyżka Obieramy... Czytaj dalej →

Jaglanka z malinami i bananem

Mam obsesję na punkcie suszonej żurawiny na śniadania. Nieważne, z jakich składników składa się moja: owsianka, jaglanka, gryczanka, zawsze ją gdzieś przemycę. Uwielbiam ją dodawać zamiast miodu czy syropu klonowego, jako słodki produkt do śniadania. Jeżeli jej nie lubicie, po prostu pomińcie ją w przepisie lub zastąpcie ją rodzynkami. Płatki jaglane lubię za to, że... Czytaj dalej →

Jabłkowe crumble z jagodami Goji i żurawiną

Muszę Wam powiedzieć, że jem to śniadanie już czwarty dzień z rzędu 🙂 Zakochałam się. Na szybko, przed uczelnią, z moich ulubionych produktów, powstała nowa owsianka. Przygotowujemy sobie na cały tydzień swoją domową granolę, która może być bazą do naszej owsianki. Możecie kombinować, dodawać Wasze ulubione nasiona czy bakalie i zapiec wszystko razem. U mnie... Czytaj dalej →

Pełnoziarniste bułeczki orkiszowe

Przepis jest bardzo prosty i szybki, przy dobrej organizacji czasu 🙂 Gwarantuję Wam, że żadne kupne pieczywo nie smakuje tak dobrze, jak świeżo upieczone własne, a dodatkowo wiemy co dokładnie znajdzie się w składzie 🙂 U mnie znalazły się w towarzystwie świeżej rukoli, papryki czerwonej i hiszpańskiej jamon serrano, czyli szynki wieprzowej wędzonej 🙂 składniki:... Czytaj dalej →

Kakaowe kulki mocy

Były już kokosowe kulki mocy, w końcu nadszedł czas też na kakaowe 🙂 Są świetnym rozwiązaniem na szybkie drugie śniadanie w biegu, a do tego łatwe i szybkie w wykonaniu. W skrócie, należy wszystkie składniki zmiksować, uformować kulki, włożyć do lodówki i już! Proste? składniki: (20 kulek)  jagody Goji - 1/3 szklanki migdały - 1/2... Czytaj dalej →

Sałatka z pieczonymi buraczkami i kozim serem

Sałatka z pieczonych buraczków jest idealnym przykładem na wykorzystanie sezonowych, lokalnych warzyw. Kiedy nie mam czasu na przygotowanie sobie drugiego śniadania czy lunchu, jest to przepis, który robię w "międzyczasie". 🙂 Tak naprawdę wystarczy tylko umyć, wyszorować buraki w całości, zawinąć każdego osobno w folię i zapiec przez 40 min. Reszta jest kwestią zmieszania wszystkich... Czytaj dalej →

Makaron z cukinii z pesto i pomidorami

Chciałam przywołać trochę lata, więc proponuję Wam dzisiaj makaron z cukinii 🙂 Sprawa jest baardzo prosta jeżeli tylko mamy obieraczkę do warzyw lub obieraczkę Julienne (technika krojenia). Potrzebujemy tylko składniki: (1 porcja) 1 cukinia 1 duży pomidor (najlepiej malinowy) - są słodsze zielone pesto (2 łyżeczki) duży ząbek czosnku **cebulka   Cukinię po umyciu, kroimy... Czytaj dalej →

Krem z pora

Przygotowałam dziś dla Was przepis na lekką, ciepłą kolację 🙂 Krem z pora ugotowałam bez dodatku śmietanki, mleka lub jogurtu, z prażonymi pestkami dyni, może stanowić bardzo lekką, ciepłą kolację lub podwieczorek. Uwielbiam gotować tą zupę w okresie zimowym, kiedy mały mały wybór w warzywach. Por jest zalecany szczególnie w anemii, problemach z przyswajalnością żelaza... Czytaj dalej →

Żółte curry z piersią kurczaka

Jeszcze zanim się podzielę przepisem, chciałam się z Wami podzielić pewną informacją z życia 🙂 W styczniu dołączyłam do zespołu firmy Mój Dietetyk. Od teraz moje przepisy oraz artykuły, porady, ciekawostki będziecie mogli również znaleźć na stronie Mojego Dietetyka oraz na Facebooku https://www.facebook.com/DietetykWronki/ 🙂 A tymczasem przepis! składniki: (3 porcje) 200 ml mleczka kokosowego 100... Czytaj dalej →

Jaglanka z mango

W niedzielny poranek, mam dla Was przepis na jedno z moich absolutnie ulubionych śniadań - płatki jaglane na mleku z dodatkiem mango i cynamonem 🙂 Mój sposób na "leniwą" niedzielę 🙂 składniki: płatki jaglane - 70g mleko 2% - 150 ml mango - 120g płatki migdałowe - 10g cynamon - szczypta Płatki jaglane gotujemy w... Czytaj dalej →

Pełnoziarniste bajgle nowojorskie

Podobnie jak w pełnoziarnistej pizzy, połączyłam mąki, tym razem mąkę pszenną pełnoziarnistą, żytnią pełnoziarnistą, orkiszową, w stosunku 1:1:1. Z dodatkiem tymianku lub sezamu, bajgle rewelacyjnie nadają się na śniadanie lub lunch 🙂 Na początku musimy zrobić rozczyn z drożdży, ciepłego mleka i odrobiny cukru. 20g drożdży, 50 ml (lekko podgrzanego mleka) i łyżeczkę cukru, mieszamy... Czytaj dalej →

Pełnoziarnista pizza wegetariańska

  Macie ochotę na zdrowszą wersję pizzy na leniwy weekend?? Przygotowałam spód pizzy z mieszkanki mąk, w stosunku 1:1. Połączyłam mąkę pszenną i pełnoziarnistą. Mogłabym zrobić spód 100% pełnoziarnisty, ale w mojej ocenie nie jest on tak dobry, ciasto nie wyrasta za bardzo na drożdżach, ma wyrazisty smak i jest bardzo zbite. Czas na przepis... Czytaj dalej →

Nowa dieta 1500 kcal

DIETA 1500 KCAL TABELA dieta 1500 kcal Z okazji zbliżającego się nowego roku...przygotowałam dla Was mały prezent: nowy PRZYKŁADOWY plan diety redukcyjnej:) Nazywam go przykładowym, ponieważ każdy z nas ma inny całkowity wydatek energetyczny. Jest to dieta optymalna dla osoby zdrowej, o umiarkowanej aktywności fizycznej (2-4 treningów w tygodniu). Zawiera ona białko zwierzęce jak i... Czytaj dalej →

Warzywny pasztet z pieczonych buraczków z Wąsowa

Pasztet z pieczonych buraczków należy do moich ulubionych. Burak jest bardzo dobrym źródłem żelaza w naszej diecie, dodatkowo w połączeniu z witaminą C jest ono bardziej przyswajalne dla naszego organizmu. Jeszcze kilka lat temu miałam duży problem z przyswajalnością żelaza, co objawiało się ciągłym zmęczeniem, częstymi bólami głowy, bladą cerą, przez jakiś czas zalecano mi... Czytaj dalej →

Warzywny pasztet z białych warzyw i marchewki

Przygotowałam dla Was przepis na świąteczny pasztet warzywny w dwóch wersjach, z białych warzyw z dodatkiem mieszanki  ziół oraz z pieczonych buraczków na bulionie warzywnym, przepis na drugi pasztet znajdziecie w kolejnym poście. Tak, obydwa przepisy NIE zawierają mięsa, ale z góry gwarantuję, że nie jeden mięsożerca w nich zasmakuje:) składniki: kasza jaglana 3/4 szklanki... Czytaj dalej →

Modra kapusta z szynką parmeńską i cebulką

W moim rodzinnym domu modrą kapustę przygotowywało się zawsze z dodatkiem żurawiny lub borówki amerykańskiej, z cynamonem i goździkami. Dziś przygotowałam dla Was modrą kapustę w wersji wytrawnej. Dodałam do niej szynkę parmeńską, cebulkę i mnóstwo przypraw. Niestety nie zdążyłam zrobić dla Was zdjęcia...tak szybko została zjedzona 🙂 Musicie mi wyjątkowo uwierzyć na słowo, że... Czytaj dalej →

Sałatka z mango/alg/marchewki

Przy przygotowaniu tego przepisu korzystałam z rewelacyjnej książki Yotama Ottolenghiego "Cała obfitość", po czym stwierdziłam, że muszę zastosować kilka zamienników ze względu na brak składników. Koniec końców kompozycja okazała się udana i tak powstał oto przepis 🙂 skladniki: (4/5 porcji) 1 duże mango garść orzechów nerkowca 2 duże marchewki 1/2 opakowania rukoli algi brunatne -... Czytaj dalej →

Dynia w cynamonie/kolendrze/chilli

Przedstawiam Wam jeden z moich uluuuubionych przepisów tej zimy. Dynię piżmową piekę ze skórką, która bez problemu mięknie podczas pieczenia, w międzyczasie przygotowuję masełko kolendrowe i dip jogurtowy. Przepis! składniki: (3 porcje) 1 dynia piżmowa pęczek świeżej kolendry (wersja na szybko - zielone pesto) cynamon -  szczypta chilli - szczypta oliwa - 6 łyżek jogurt... Czytaj dalej →

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑